"Chceli sme pracovať s vnútorným nastavením zamestnanca vo verejnej
správe, aby lepšie zvládal situácie, ktoré môžu byť na jeho pracovisku
bežné. Mnoho ráz príde klient, ktorý má v sebe emócie, že mu niečo
nevychádza a nemá odpoveď. Naši zamestnanci neboli doposiaľ vzdelávaní
alebo koučovaní k tomu, ako zvládnuť takého klienta a spracovať
situáciu. Rovnako im odborníci radia, ako po rokoch nevyhorieť," uviedol pre TASR primátor Veľkého Šariša Viliam Kall.
Projekt začal v minulom roku, ale pre pandémiu ho museli prerušiť, keďže pôvodne mal byť realizovaný s osobným stykom. "To
znamená, že to mali byť modelové situácie na pracoviskách a podobne.
Museli sme prejsť do online priestoru. Vzdelávanie začalo v marci a je
tri dni v týždni po šesť hodín. Celkovo je z troch miest zapojených do
projektu približne 40 zamestnancov," doplnil Kall s tým, že vzdelávanie potrvá do konca mája.
"Školenie mi dalo veľmi veľa, pretože pomáha v tom, ako zvládať
stresové situácie, v ktorých som vlastne denno-denne, pretože pracujem
na sociálnom oddelení. Určite to využijem v praxi," povedala vedúca sociálneho oddelenia Mestského úradu vo Veľkom Šariši Janka Scepániková.
Projekt je spolufinancovaný z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho
rozvoja v rámci programu cezhraničnej spolupráce Interreg V-A Poľsko -
Slovensko 2014 - 2020 a štátneho rozpočtu Slovenskej republiky. Hodnota
projektu je viac ako 41.000 eur, z toho je príspevok mesta Veľký Šariš
vo výške približne 2000 eur. Jeho výsledkom bude i publikácia, ktorá má
slúžiť ako návod ostatným samosprávam.